UF-Gjøvik/Toten feiret 20 år jubileum, og hadde i den anledning jubileumsfest 8.juni 2018. Undertegnede representerte UF-Norge på denne markeringen. I forkant av dette hadde styreleder på Gjøvik snakket med leder i UF-Norge, Jan Olav Vagle for å høre om UF-Norge kunne hjelpe dem økonomisk ved dette jubileet. Dette var noe UF-Norge sa ja til, og det ble satt inn kr.5000,- deres konto.
Rundt 100 personer fra alle nødetater deltok på jubileet som innbefattet middag, og god underholdning med Øystein fra politiet som konferansier. Undertegnede var forespurt å si noen ord under middagen. Jeg tok historien fra starten i 1978 hvor utvalget ble opprettet i Oslo. Den første saken de jobbet med dreide seg om blålys og sirene dette var ett tema rettet mot myndighetene, som jeg har forstått gutta vant frem slik at saftblandere og bæ bæ ble byttet ut med blitz lamper og hjelp knapp. Etter det ble det snakk om Lasses signingsferd som dannet alle lokallagene som fortsatt mange steder er det eneste samlingspunktet for nødetater, utenom oppdragene. Dette er fortsatt den eneste felles arenaen de har på Gjøvik også. Gjøvik en av flere mindre steder i Norge, som fortsatt ikke er satt opp med operativt lederforum(OLF). Jeg snakket til slutt om viktigheten av å kjenne hverandre litt utenom jobbrelaterte oppdrag, noe som vi vet betyr mye når vi er sammen på skarpe oppdrag.
Tom Løvskogen Branninspektør Brann og redningsetaten Oslo Kommune
Landsstyret i UF-Norge har kjøpt inn UF-NORGE kopper med LOGO, og de første eksklusive eksemplarer er nå på tur ut i UF-NORGE !
UF-Norge var representert på årsmøtet til UF-Søndre Innherred med base i trehusbyen Levanger i Nord-Trøndelag, 29.3.16.
På bildet sees leder i UF-Søndre Innherred - Terje Rennan, BRANN, som sammen med styremedlem Lorents Gåsvær, BRANN, høytidelig mottar hver sin UF-NORGE kopp av kasserer i UF-Norge, Per Henrik Bykvist, POLITI.
UF-Søndre Innherred er aktive med vår- og høstmøter, og har faktisk 20-års jubileum om 2 år.
UF-Søndre Innherred deltar med BRANN, AMBULANSE og POLITI på sommerarrangement i Levanger i forbindelse med Levanger-martnan i juli / august hvert år. Dette er meget populært; spesielt når UF i tillegg gir barn og voksne gratis vaffel, saft og kaffe.
UF-Søndre Innherred sørger for at blålysetatene har god kontakt også utenom felles redningsinnsats, noe som gjør samarbeidet enda bedre når sekundene teller.
For UF-Norge -
Per Henrik Bykvist
Utrykningspersonell frykter rutinesvikt ved sprengninger kan koste liv
Brannmannen arrangerte fagseminaret Brann og Redning 2012 på Quality Airport Hotell Gardermoen 19.-20. September 2012. Styremedlem i UF-Norge, Tom Løvskogen, deltok, og har skrive referat fra det faglige seminaret. Les referatet her..
UF-Norge var representert på UF-Trondheim sitt store blålys arrangement "ØRLAND 2012" 27.4.2012. Seminaret med påfølgende sosial kveld var fulltegnet, og foregikk på Ørland Kysthotell / Ørland Kultursenter, samt på Ørland Hovedflystasjon, Norges nye kampflybase.